Blog - Najnowsze informacje o promocjach


16.02
2018
1209

Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?

Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?

Bądźmy szczerzy - całkowicie wyeliminować węglowodanów z diety się nie da. Jest to niewykonalne, niezdrowe i niemądre. Węglowodany są niezbędne w zdrowym jadłospisie, gdyż organizm uzyskuje z nich energię, a także błonnik pokarmowy.

Bądźmy szczerzy - całkowicie wyeliminować węglowodanów z diety się nie da. Jest to niewykonalne, niezdrowe i niemądre. Węglowodany są niezbędne w zdrowym jadłospisie, gdyż organizm uzyskuje z nich energię, a także błonnik pokarmowy.

Te składniki odżywcze znajdują się w kaszach, produktach zbożowych, kaszach, a także w owocach (cukry proste) i warzywach (cukry złożone). Jednakże ograniczenie węglowodanów poprzez wybieranie najzdrowszych niesie ze sobą korzyści zdrowotne i wspomoże odchudzanie. Najważniejsze tłuszcze i białka
Zwykle chcąc stracić zbędne kilogramy najpierw rezygnuje się z tłuszczów co jest niewłaściwe i bezcelowe. Niektóre witaminy by być przyswajane potrzebują do tego tłuszczy nienasyconych, czyli tych zdrowych znajdujących się w roślinach oleistych i rybach. Wyeliminowanie tych tłuszczy może skończyć się awitaminozą. Ograniczyć warto tłuszcze nienasycone (zwierzęce) i zamiast smażyć to gotować lub piec.

Brak białka w diecie nie jest ani zdrowe ani efektywne, gdyż są one podstawowym budulcem, którego organizm nie jest w stanie sam syntezować. Białka zwierzęce można zastąpić białkami roślinnymi. Najlepiej jednak gdy nad wszystkim czuwa lekarz i dietetyk. Niedobór aminokwasów kończy się mniejszą odpornością, zaburzeniem równowagi hormonalnej itp.. Zrezygnowanie z białek bez poważnych konsekwencji nie jest możliwe.

Inaczej jest z umiarkowanym spożywaniem węglowodanów. Chcąc zrzucić nadwagę, istotne jest ich rozsądne ograniczenie. Węglowodany nie są sobie równe i należy wiedzieć z czego można bezpiecznie zrezygnować. Złożone węglowodany równają się długiej sytości i energii, a proste dostarczają tego samego, ale na bardzo krótko. Warto sprawdzić ich indeks glikemiczny i ograniczać te o wysokim poziomie.

Węglowodany z bliska
Co należy jeść, czego unikać, a co całkowicie wyrzucić? Nie jest to jednoznaczne, ale:

ziemniaki - bardzo długo wierzyło się, że to one odpowiadają za nadwagę. Jednakże tak naprawdę nie są kaloryczne ponieważ w większości składają się z wody. 100g=77kcal. Kłamstwem jest też ich niska wartość odżywcza. Bylina ma mnóstwo witaminy C i trochę witamin A, PP i B oraz potas, błonnik, żelazu, wapń, magnez i fosfor. Tuczącą częścią są ich dodatki czyli np. zasmażki czy zawiesiste sosy. Jednakże jeśli ziemniaki usmaży się w głębokim tłuszczu są 3 razy bardziej kaloryczne. 100g frytek = 311 kcal. Urozmaicenie diety stanowią bataty lub topinambury.
makaron - myśli się, że są tuczące lecz tak jak ziemniaki, to ich niezdrowe dodatki są wysokokaloryczne. Pełnoziarnisty makaron pomaga w procesie odchudzania. Apetyt na słodycze jest zredukowany i ma się długie uczucie sytości.
ryż - warto biały niezdrowy ryż zastąpić zdrowym basmati. Chociaż charakteryzuje się on specyficznym aromatem i smakiem warto go spróbować. Biały ryż ma niewiele wartości odżywczych. Jeśli trudno go od tak odstawić warto chociaż ograniczyć jego porcje.
kasze - dietetycy zalecają odstawienie kaszy mannej, kuskusa i bulgura. Lepsze są kasze jaglane i gryczane, które ponadto nie zawierają glutenu.
płatki śniadaniowe - poranek bez płatków z mlekiem jest czymś nieprawdopodobnym. Niestety mają one kłopotliwe dla organizmu połączenie węglowodanów z białkiem, a do mają mnóstwo cukrów prostych, kalorii i są wysoko przetworzone. Zastąpić je można górskimi płatkami owsianymi lub na ich bazie skomponować własne musli lub połączyć z owocami. Najlepiej jeśli zaleje się je wodą lub mlekiem roślinnym.

Jedzenie węglowodanów
Po pierwsze jedzenie węglowodanów tylko w rozsądnych ilościach. Makarony i ziemniaki mają być podawane z niskokalorycznymi dodatkami. Najzdrowiej gdy nie łączy się węglowodanów z białkami. Zamiast mięsa i ziemniaków warto jedno z nich zastąpić warzywami.
Zdaniem dietetyków węglowodany powinny być spożywane do południa, ale nie jako śniadanie (te ma być białkowo-tłuszczowe). Węglowodany dopiero na drugie śniadanie. Warto porzucić cukry proste czyli ciastka, batony, cukierki itp. Owoce natomiast najlepiej spożyć przed śniadaniem.
Dobrze jest używać zdrowe zamienniki. Zamiast białego pieczywa, te razowe. Makaron pszenny na ryżowy, albo całkowicie postawić na kasze lub komosę ryżową. Słodycze lepiej zrobić samemu, a słodzić miodem lub innym naturalnym składnikiem. Z chipsami ziemniaczanymi warto na zawsze się pożegnać i wybrać te warzywne zrobione w domu.

Więcej wpisów z bloga

Black Friday 2018 [LISTA SKLEPÓW]
Polecamy
09.11
2018
1209

Black Friday 2018 [LISTA SKLEPÓW]

Jesień to czas kiedy wielu klientów zaczyna poszukiwać korzystnych promocji i rabatów na różnorodne produkty. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się akcja Black Friday. W tym roku szalony piątek przypada na 23 listopada. Tego dnia z pewnością warto wybrać się na udane zakupy.

Czytaj więcej »
Kolorówka tańsza o 55% - Czy niedługo pojawi się znana promocja w Rossmannie?
Polecamy
01.10
2018
1209

Kolorówka tańsza o 55% - Czy niedługo pojawi się znana promocja w Rossmannie?

Już niebawem wszystkie kobiety dbające o piękny i niepowtarzalny wygląd będą mogły zakupić ulubione kosmetyki w niebywale niskiej cenie. Otóż sieć sklepów Rossmann, po raz kolejny szykuje się do kultowej promocji kosmetyków.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie