Blog - Najnowsze informacje o promocjach


14.11
2017
1209

Jak kupują seniorzy?

Jak kupują seniorzy?

Seniorzy po przejściu na emeryturę chcą żyć aktywnie. Chętnie podróżują, używają akcesoriów i gadżetów technologicznych oraz robią zakupy w sklepach online. Jak pokolenie starszych osób reaguje na nowinki w temacie nowoczesnych rozwiązań zakupowych? Jakimi są klientami? Sprawdzamy!

Eksperci Funduszu Hipotecznego DOM wykazali, że ponad 40% seniorów w wieku 60-65 lat jest zadowolona ze swojej sytuacji finansowej i ocenia ją jako dobrą lub raczej dobrą. Takie samo zdanie wyraziło 39% osób w przedziale wiekowym 66-74 lata. 37% emerytów po 75 roku życia jest również zadowolona z posiadanych funduszy.

Zdaniem ekspertów Funduszu Hipotecznego DOM, cały czas wzrasta też liczba emerytów, którzy są bardziej zorganizowani i przedsiębiorczy. Spowodowane jest to tym, że wielu z nich uczęszcza na różne kursy doszkalające oraz angażują się w działania na zajęciach Uniwersytetu III Wieku. Seniorzy stali się bardzo wartościowymi klientami dla banków, sieci handlowych i sieci komórkowych.

Sklepy przygotowują specjalne oferty dla seniorów

Nie tak dawno temu sieci handlowe nie uznawały seniorów za wartościowych konsumentów. Dlaczego? Ich zdaniem emeryci nie mieli dużych potrzeb zakupowych oraz skłonności do wydawania większych sum pieniędzy. Z biegiem czasu okazało się, że był to błąd ponieważ seniorzy charakteryzują się naprawdę dużą siłą nabywczą. Teraz w większości supermarketów i dyskontów regularnie przygotowywane są specjalne oferty dla osób w podeszłym wieku.

Przykładem wartym uwagi jest oferta sieci Netto, która zachęcała emerytów do kupowania rzeczy ułatwiających codzienne życie. Jakie produkty można było znaleźć na sklepowych półkach? Między innymi:  taboret obrotowy pod prysznic, siedzisko do wanny, teleskopowe laski czy organizer na tabletki.

Seniorzy w sklepach nie kupują tylko podstawowych produktów, potrzebnych do codziennego funkcjonowania. Coraz chętniej przeznaczają swoje fundusze na rzeczy takie jak: komputer, samochód czy wycieczka zagraniczna. W ten sposób ich życie staje się bardziej ciekawe.

Co zachęca seniorów do zakupów?

Okazuje się, że aż 40% badanych seniorów najchętniej kupuje produkty, które są w promocyjnej cenie. Osoby ze starszego pokolenia śledzą zniżki w sklepach i dokonują analizy, dzięki której sprawdzają ich korzystność. Emeryci podczas kupowania produktów na zakupach nie kierują się panująca modą. Dodatkowo, dają sobie czas na przemyślenie decyzji o zakupie. Wykazano również, że emeryci są niezwykle lojalnymi konsumentami przywiązanymi do konkretnych sklepów.

Seniorzy otwarci na nowe technologie i digitalizację zakupów

Przez długi czas w naszym kraju panował błędny stereotyp, że seniorzy boją się i unikają nowoczesnych akcesoriów oraz wszelkich nowości technologicznych. Okazuje się jednak, że  osoby starsze coraz chętniej sięgają po rozwiązania technologiczne, które ułatwiają im podstawowe czynności, pozwalają zaoszczędzić czas oraz zapewniają wygodę. Emeryci zaczęli też robić zakupy w sklepach online.

Raport „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS, wykazał, że seniorzy reagują na nowinki w kwestii handlu. 61% respondentów uważa, że w przeciągu 13 lat w Polsce, asystenci sprzedaży zostaną zastąpieni przez osobistych doradców cyfrowych. O takich zmianach w handlu najbardziej przekonane są osoby w przedziale wiekowym 55-65 lat (62% ankietowanych). Tego samego zdania jest również 57% badanych z grupy wiekowej 18-24 lat.

Warto wspomnieć, że aż 79% badanych z grupy wiekowej 45-55 lat oraz 78% w przedziale wiekowym 55-65 lat, jest przekonanych, że niedługo sklepy stacjonarne całkowicie znikną z rynku. Taką opinię wyraziło również 72% osób w wieku między 18-24 lat.

86% ankietowanych w grupie wiekowej 55-65 lat twierdzi natomiast, że większość sieci handlowych na przestrzeni kilku lat będzie w stanie zapewnić konsumentom zautomatyzowane usługi zakupowe.

Te statystyki pokazują, że seniorzy mają wiedzę na temat technologii i chcą z niej korzystać, szczególnie w kwestii nowoczesnych rozwiązań zakupowych. 6% użytkowników kupujących w sklepach online, stanowią osoby, które skończyły 60 lat. Z tego powodu sieci handlowe coraz częściej stosują w swoich internetowych ofertach specjalne czcionki i wyraźne szaty graficzne, mające ułatwić seniorom dokonywanie zakupów.

Zobacz także: Młodzi konsumenci – charakterystyka

Kategorie: Poradnik
Tagi: zakupy, handel, promocje

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę!  2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy
Polecamy
09.05
2018
1209

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę! 2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy

Promocje Rossmann cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego – sieć drogerii od kilku sezonów przeprowadza akcje konsumenckie, w czasie których można kupić kosmetyki znanych marek nawet o połowę taniej. Tym razem Rossmann promocjami świętuje 25 lat swojej obecności w Polsce. Pierwsza drogeria powstała bowiem w 1993 roku w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej.

Czytaj więcej »
Dieta przemienna - najważniejsze zasady
Poradnik
17.02
2018
1209

Dieta przemienna - najważniejsze zasady

Jeśli głodówka jest rozumiana jako sposób na oczyszczenie organizmu, nie można nie zgodzić się z tym, że ma ona ogromną wartość. Ta sama głodówka nigdy jednak nie jest zalecana jako sposób n to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta znana też jako dieta 50/50 nie należy więc do tych, które mają szczególnie wielu zwolenników. Okazuje się jednak, że jej pozytywny wpływ na organizm jest coraz częściej potwierdzany, nic więc dziwnego, że osoby odchudzające szukają informacji na jej temat.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie