Blog - Najnowsze informacje o promocjach


03.08
2017
1209

Ryby - dlaczego są tak zdrowe?

Ryby - dlaczego są tak zdrowe?

Kto powiedział, że ryba to tylko w piątek czy też od święta? Eksperci żywieniowi rekomendują spożywanie ryb co najmniej dwa razy tygodniowo. Oczywiście ryba musi być świeża i najlepiej tłusta, czyli bogata w kwasy tłuszczowe omega-3. Większość osób ma nadmiar kwasów omega-6 w swojej diecie, które wykazują wówczas działanie prozapalne. Z całą pewnością warto więc wspomóc swoje zdrowie. Dlaczego warto jeść częściej ryby?

 

Jedzenie ryb a nasze zdrowie

Ryby można kupić zarówno świeże, jak i mrożone. Obecnie nie ma nawet problemu z zakupem owoców morza w bardzo dobrej jakości. Warto sięgać po tego typu produkty, gdyż zawierają one aminokwasy, zdrowe tłuszcze, witaminy i minerały. Kwasy tłuszczowe zawarte w rybach zapobiegają rozwojowi miażdżycy, zmniejszają krzepliwość krew i obniżają ciśnienie. Tak więc dzięki regularnemu spożywaniu ryb, chronimy swój układ krążenia i serce. Kwasy omega-3 wpływają dobroczynnie także na nasze samopoczucie i zapobiegają starzeniu się mózgu. W mięsie ryb znajdziemy też witaminę D, jod i magnez, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia depresji, kłopotów z koncentracją czy też opóźnienia umysłowego.

Co więcej, regularne spożywanie mięsa rybiego zmniejsza prawdopodobieństwo problemów z narządem wzroku, gdyż zmniejsza się ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej. Kwasy omega-3, w które obfitują tłuste ryby, wykazują działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Z kolei zawarta w nich witamina D chroni stawy, zwiększa wchłanianie wapnia i zapobiega złamaniom kości. To jednak nie koniec. Podaż ryb w diecie powinni zwiększyć panowie chcący uchronić się przed rozwojem raka prostaty. Antyrakowe działanie wykazują nie tylko kwasy tłuszczowe, ale także zawarty w rybach selen.

Kategorie: Poradnik
Tagi: ryby, makrela, tuńczyk, łosoś

Obserwuj nas

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Dieta przemienna - najważniejsze zasady
Poradnik
17.02
2018
1209

Dieta przemienna - najważniejsze zasady

Jeśli głodówka jest rozumiana jako sposób na oczyszczenie organizmu, nie można nie zgodzić się z tym, że ma ona ogromną wartość. Ta sama głodówka nigdy jednak nie jest zalecana jako sposób n to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta znana też jako dieta 50/50 nie należy więc do tych, które mają szczególnie wielu zwolenników. Okazuje się jednak, że jej pozytywny wpływ na organizm jest coraz częściej potwierdzany, nic więc dziwnego, że osoby odchudzające szukają informacji na jej temat.

Czytaj więcej »
Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?
Poradnik
16.02
2018
1209

Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?

Bądźmy szczerzy - całkowicie wyeliminować węglowodanów z diety się nie da. Jest to niewykonalne, niezdrowe i niemądre. Węglowodany są niezbędne w zdrowym jadłospisie, gdyż organizm uzyskuje z nich energię, a także błonnik pokarmowy.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie