Blog - Najnowsze informacje o promocjach


12.07
2017
1209

Co jeść na śniadanie aby mieć energię na cały dzień?

Co jeść na śniadanie aby mieć energię na cały dzień?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - to nie ulega wątpliwości. Równie ważne jak zjedzenie śniadania zaraz po przebudzeniu, jest to, co jemy na śniadanie. Jedni nie wyobrażają sobie śniadania bez węglowodanów, inni - ulegają najnowszej modzie na śniadania białkowo - tłuszczowe. Jak zapewnić sobie energię na cały poranek? Co najlepiej zjeść na śniadanie?

Węglowodany złożone - energia na cały dzień

Najlepszym sposobem na dostarczenie długotrwałej energii, jest spożycie węglowodanów złożonych. Ich źródłem są pełnoziarniste produkty zbożowe. W przeciwieństwie do węglowodanów prostych, które znajdziemy chociażby w białym pieczywie i mące, węglowodany złożone są naprawdę zdrowe. Zapewniają stopniowe uwalnianie energii, zachowując odpowiedni poziom glukozy we krwi przez dług czas. Jedząc śniadanie bazujące na pełnoziarnistym pieczywie czy mąkach razowych zapewni energię na cały dzień.

A co ze śniadaniem białkowo - tłuszczowym?

Modne ostatnio śniadanie bazujące na białku i tłuszczach to dobry wybór dla osób chorych na cukrzycę, insulionooporność i każdego, kto po zjedzeniu śniadania węglowodanowego czuje się paradoksalnie zmęczony i pozbawiony energii. Dobrze jest zatem obserwować swój organizm i eksperymentować. Jeśli źle się czujesz po zjedzeniu kanapek czy owsianki - zjedz omlet albo sałatkę z kurczakiem, wędzoną rybę lub jajka z boczkiem. Zadbasz o zdrowie i o figurę, bo śniadanie białkowo - tłuszczowe sprzyja normalizacji poziomu glukozy i insuliny  we krwi i usprawnia spalanie tkanki tłuszczowej.

Kategorie: Poradnik
Tagi: śniadanie, zdrowa żywność, jedzenie

Obserwuj nas

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Dieta przemienna - najważniejsze zasady
Poradnik
17.02
2018
1209

Dieta przemienna - najważniejsze zasady

Jeśli głodówka jest rozumiana jako sposób na oczyszczenie organizmu, nie można nie zgodzić się z tym, że ma ona ogromną wartość. Ta sama głodówka nigdy jednak nie jest zalecana jako sposób n to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta znana też jako dieta 50/50 nie należy więc do tych, które mają szczególnie wielu zwolenników. Okazuje się jednak, że jej pozytywny wpływ na organizm jest coraz częściej potwierdzany, nic więc dziwnego, że osoby odchudzające szukają informacji na jej temat.

Czytaj więcej »
Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?
Poradnik
16.02
2018
1209

Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?

Bądźmy szczerzy - całkowicie wyeliminować węglowodanów z diety się nie da. Jest to niewykonalne, niezdrowe i niemądre. Węglowodany są niezbędne w zdrowym jadłospisie, gdyż organizm uzyskuje z nich energię, a także błonnik pokarmowy.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie