Blog - Najnowsze informacje o promocjach


25.05
2017
1209

Jak konsumenci postrzegają sklepy?

Jak konsumenci postrzegają sklepy?

Polska sieć sklepów spożywczych należy do jednej z najbardziej rozbudowanych w Europie i może konkurować z zagranicznymi sieciami o miano najszybciej rozwijającej się. Mnogość sklepów sprawia, że właściciele, aby zaistnieć i utrzymać się na rynku, muszą skutecznie wyróżniać się spośród licznej konkurencji. Niezbędna do przeprowadzenia odpowiednich zmian jest znajomość tego, jak klienci postrzegają sklepy.

Mapa Percepcji Konsumenckiej

Opracowana przez firmę Oliver Wyman, mapa generuje wnioski, które mogą okazać się przydatne dla rozwoju i działalności różnych sklepów. Mapa ukazuje wady, które zignorowane mogą się okazać dla firmy fatalne w skutkach. Sklepy, które nie pozostają w świadomości ludzi, a dodatkowo nie wyróżniają się na tle konkurencji znajdują się w grupie zagrożenia upadłością. 

Firmy, które na mapie znajdują się w polu wysokiej jakości towarów i odpowiednich do niej cen, prężnie się rozwijają, a w przyszłości mają szansę wchłonąć konkurencję. Konsumenci lubią bowiem robić zakupy w miejscu, gdy cena towaru równa się jego jakości.

Kryteria wyboru sklepów przez konsumentów

Rozróżniamy 4 rodzaje sklepów: dyskonty, convenience, supermarkety i hipermarkety. Konsumenci nie przepadają za robieniem zakupów w sklepach convenience, ponieważ uważają je za drogie i o małej różnorodności towarów. Potencjalni klienci wybiorą zatem dyskonty czy hipermarkety, nawet mimo dobrej lokalizacji convenience. 

Supermarkety również nie cieszą się dużą popularnością ze względu na małą przejrzystość cen. Polacy zrobią zatem zakupy w sklepie, gdzie obowiązuje zasada stałych cen produktów, tam, gdzie będzie stała dostępność i różnorodność asortymentu oraz w miejscu, gdzie mamy zagwarantowaną wysoką jakość i świeżość towarów.

Należy zaznaczyć, że istnieje wiele innych aspektów które zapewniają sklepom finansowy sukces. Wśród nich znajdziemy wystrój wnętrz, aranżację, czy zapach świeżo pieczonego chleba. Odległa lokalizacja sklepu ma dla nas coraz mniejsze znaczenie, gdy jesteśmy przekonani o wysokiej jakości i odpowiedniej cenie produktów, które możemy znaleźć w konkretnym sklepie.

Kategorie: Porównania
Tagi: Supermarket, Hipermarket, dyskont

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Kolorówka tańsza o 55% - Czy niedługo pojawi się znana promocja w Rossmannie?
Polecamy
01.10
2018
1209

Kolorówka tańsza o 55% - Czy niedługo pojawi się znana promocja w Rossmannie?

Już niebawem wszystkie kobiety dbające o piękny i niepowtarzalny wygląd będą mogły zakupić ulubione kosmetyki w niebywale niskiej cenie. Otóż sieć sklepów Rossmann, po raz kolejny szykuje się do kultowej promocji kosmetyków.

Czytaj więcej »
W głowie Julii tkwi śmiertelny guz. Uratujmy jej życie!
Polecamy
28.09
2018
1209

W głowie Julii tkwi śmiertelny guz. Uratujmy jej życie!

Julia ma zdiagnozowany złośliwy nowotwór, trwa walka o jej życie...

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie