Blog - Najnowsze informacje o promocjach


12.08
2015
1209

Lidl żegna się z Pascalem i Okrasą

Lidl żegna się z Pascalem i Okrasą

Po aż trzech latach współpracy Lidl żegna się ze znanymi kucharzami – Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą. Sieci trudno będzie powtórzyć sukces tak dochodowej i znanej kampanii reklamowej.

Kampania reklamowa z udziałem Pascala i Okrasy rozpoczęła się w lipcu 2012 roku. Wówczas Lidl wypuścił tajemnicze spoty telewizyjne, z których niewiele było wiadomo. Okazało się, że to zapowiedź „pojedynku” dwóch kucharzy. Po spektakularnym sukcesie, potwierdzonym prestiżową nagrodą branżową, kampania planowana początkowo na rok została przedłużona na czas nieokreślony.

Lidl jako jeden z najczęściej reklamujących się sklepów, starał się dotrzeć do klientów różnymi kanałami. Spoty telewizyjne przedstawiały pomysły na dania, a także promocje na produkty do ich przygotowania. Szczegółowe przepisy można było znaleźć w gazetkach w sklepach i na stronie internetowej sieci. Z powodu dużego sukcesu, w grudniu 2013 Lidl wydał książkę z przepisami Pascala i Okrasy, którą klienci mogli dostać gratis w zamian za zebranie 6 pieczątek za zakupy powyżej 50 złotych. Innym pomysłem na promocję było wypuszczenie noży, które można było zdobyć w podobny sposób jak książkę. Mistrzowie kuchni zaczęli być kojarzeni z Lidlem, więc ich wizerunki były też wykorzystywane na billboardach i w sklepach. Inną mocną stroną kampanii były nowe produkty dodawane do asortymentu sklepów w ramach akcji tematycznych. Klient był wciąż zaskakiwany. Taka strategia przyniosła Lidlowi ogromne zyski.

Lidl, wykorzystując kampanię z Pascalem i Okrasą, dążył do poprawienia wizerunku dyskontów, a nawet zrównania ich ze zwykłymi supermarketami. Wiele pomysłów Lidla zostało wykorzystane przez inne sieci, zmniejszając jego przychody. Nowe produkty nie są już innowacją, ale codziennością w wielu sklepach. W związku z tym Lidl zdecydował się zakończyć współpracę z kucharzami.

Lidl kampanią ze znanymi kucharzami Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą pokazał, jak wielkie znaczenie ma wizerunek i pozytywne skojarzenia. Sieci trudno będzie powtórzyć ten sukces, ale na pewno możemy spodziewać się innych zaskakujących rozwiązań ze strony Lidla.

Kategorie: Poradnik
Tagi: Lidl, okrasa, pascal

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę!  2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy
Polecamy
09.05
2018
1209

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę! 2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy

Promocje Rossmann cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego – sieć drogerii od kilku sezonów przeprowadza akcje konsumenckie, w czasie których można kupić kosmetyki znanych marek nawet o połowę taniej. Tym razem Rossmann promocjami świętuje 25 lat swojej obecności w Polsce. Pierwsza drogeria powstała bowiem w 1993 roku w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej.

Czytaj więcej »
Dieta przemienna - najważniejsze zasady
Poradnik
17.02
2018
1209

Dieta przemienna - najważniejsze zasady

Jeśli głodówka jest rozumiana jako sposób na oczyszczenie organizmu, nie można nie zgodzić się z tym, że ma ona ogromną wartość. Ta sama głodówka nigdy jednak nie jest zalecana jako sposób n to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta znana też jako dieta 50/50 nie należy więc do tych, które mają szczególnie wielu zwolenników. Okazuje się jednak, że jej pozytywny wpływ na organizm jest coraz częściej potwierdzany, nic więc dziwnego, że osoby odchudzające szukają informacji na jej temat.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie