Blog - Najnowsze informacje o promocjach



22.07
2015
1209

Intermarche testuje beacony

Intermarche testuje beacony

Beacon to urządzenie, dzięki któremu można przyporządkować informacje cyfrowe dla fizycznych przedmiotów. Są małymi nadajnikami, które mogą komunikować się z naszymi smartfonami. Czy staną się przyszłością relacji między podmiotami handlowymi a klientami?

Kiedy przechodzimy w ich pobliżu, komunikują się z aplikacją w telefonie i wyświetlają nam potrzebną informację - o rabacie, nowościach, lokalizacji potrzebnego przedmiotu na półce itp. Stają się przewodnikami po muzealnej wystawie lub sklepowej ekspozycji, mobilnymi kelnerami itd. Posiadając spersonalizowane dane o kliencie i o jego lokalizacji, mogą zaproponować mu rozwiązania dopasowane do jego preferencji.

Beacony do emisji stałego sygnału wykorzystują nowoczesną technologię Bluetooth Low Energy. Co znamienne, zastosowanie tej technologii pozwala oszczędzać energię. Powoduje także, że beacon jest w stanie utrzymać się na małej baterii do roku czasu. Najnowsze urządzenia dają możliwość pobierania energii z fal elektromagnetycznych, przez co wymiana baterii nie jest konieczna. Sam beacon jest dość ograniczonym urządzeniem, bowiem nie pozwala na połączenie sie z Internetem lub innymi beaconami. Umożliwia rozpoznanie jedynie paru wskaźników. Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność beaconów, należy ściągnąć stosowne aplikacje, które poszerzą zakres działania tego urządzenia.

Siecią sklepów, która postanowiła przetestować nowoczesną technologię beaconów jest Intermarche. Testy beaconów trwają już kilka miesięcy w poznańskim sklepie sieci. Pokazują one, w jaki sposób i jakimi trasami przemieszczają się klienci po tym sklepie. Dzięki beaconom Intermarche dąży do trafniejszej identyfikacji klientów, którzy korzystają z usług sklepu. Technologia ta pozwala ponadto na dostosowanie oferty produktów i promocji do konkretnego klienta oraz jej personalizację. W rezultacie wykorzystanie beaconów pozwala konsumentom na otrzymywanie dopasowanej specjalnie do ich potrzeb propozycji produktowej. Jednocześnie równie ważnym, oprócz lepszego dopasowania produktów i promocji do klientów powodem, dla jakiego sieć sklepów Intermarche zdecydowała się na testy beaconów, jest potrzeba rozpoznania, kim jest klient Intermarche, czym się charakteryzuje, jaką wybiera trasę podczas zakupów w sklepie. Beacony posiadają olbrzymi potencjał sprzedażowy, a ich użycie umożliwia personalizację oferty handlowej dla każdego z konsumentów. Korzyść z wykorzystania Baconów w sklepach wydaje się być obopólna, dla sklepu i jego klienta.

 

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Praktyczne prezenty na pierwszą komunię
Porównania
28.04
2017
1209

Praktyczne prezenty na pierwszą komunię

Prezent na Komunię spędza sen z powiek rodzicom i chrzestnym oraz wywołuje rumieniec na twarzy dziecka. Najbardziej wartościowe prezenty to te, które dziecku dostarczają rozrywki, zaś z punktu widzenia dorosłych są ponadto praktyczne.

Czytaj więcej »
Wiosenne dodatki, które ożywią wnętrze Twojego domu
Poradnik
25.04
2017
1209

Wiosenne dodatki, które ożywią wnętrze Twojego domu

Wiosenne porządki - to coś więcej niż tylko zadbanie o czystość i świeżość pomieszczeń. To także czas na wprowadzenie choć niewielkich zmian aranżacyjnych, które przyniosą wielki efekt.

Czytaj więcej »
Majówka – spędź ją aktywnie
Poradnik
24.04
2017
1209

Majówka – spędź ją aktywnie

Nie bez powodu mówi się, że sport to zdrowie. Ponadto podczas wysiłku fizycznego wydzielają się ogromne ilości endorfin, czyli hormonów szczęścia, dlatego też zamiast leżenia na kanapie podczas majówki, warto spędzić ten czas aktywnie na świeżym powietrzu.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie