Blog - Najnowsze informacje o promocjach



22.07
2015
1209

Intermarche testuje beacony

Intermarche testuje beacony

Beacon to urządzenie, dzięki któremu można przyporządkować informacje cyfrowe dla fizycznych przedmiotów. Są małymi nadajnikami, które mogą komunikować się z naszymi smartfonami. Czy staną się przyszłością relacji między podmiotami handlowymi a klientami?

Kiedy przechodzimy w ich pobliżu, komunikują się z aplikacją w telefonie i wyświetlają nam potrzebną informację - o rabacie, nowościach, lokalizacji potrzebnego przedmiotu na półce itp. Stają się przewodnikami po muzealnej wystawie lub sklepowej ekspozycji, mobilnymi kelnerami itd. Posiadając spersonalizowane dane o kliencie i o jego lokalizacji, mogą zaproponować mu rozwiązania dopasowane do jego preferencji.

Beacony do emisji stałego sygnału wykorzystują nowoczesną technologię Bluetooth Low Energy. Co znamienne, zastosowanie tej technologii pozwala oszczędzać energię. Powoduje także, że beacon jest w stanie utrzymać się na małej baterii do roku czasu. Najnowsze urządzenia dają możliwość pobierania energii z fal elektromagnetycznych, przez co wymiana baterii nie jest konieczna. Sam beacon jest dość ograniczonym urządzeniem, bowiem nie pozwala na połączenie sie z Internetem lub innymi beaconami. Umożliwia rozpoznanie jedynie paru wskaźników. Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność beaconów, należy ściągnąć stosowne aplikacje, które poszerzą zakres działania tego urządzenia.

Siecią sklepów, która postanowiła przetestować nowoczesną technologię beaconów jest Intermarche. Testy beaconów trwają już kilka miesięcy w poznańskim sklepie sieci. Pokazują one, w jaki sposób i jakimi trasami przemieszczają się klienci po tym sklepie. Dzięki beaconom Intermarche dąży do trafniejszej identyfikacji klientów, którzy korzystają z usług sklepu. Technologia ta pozwala ponadto na dostosowanie oferty produktów i promocji do konkretnego klienta oraz jej personalizację. W rezultacie wykorzystanie beaconów pozwala konsumentom na otrzymywanie dopasowanej specjalnie do ich potrzeb propozycji produktowej. Jednocześnie równie ważnym, oprócz lepszego dopasowania produktów i promocji do klientów powodem, dla jakiego sieć sklepów Intermarche zdecydowała się na testy beaconów, jest potrzeba rozpoznania, kim jest klient Intermarche, czym się charakteryzuje, jaką wybiera trasę podczas zakupów w sklepie. Beacony posiadają olbrzymi potencjał sprzedażowy, a ich użycie umożliwia personalizację oferty handlowej dla każdego z konsumentów. Korzyść z wykorzystania Baconów w sklepach wydaje się być obopólna, dla sklepu i jego klienta.

 

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Zegarek z GPS dla dziecka – czy warto?
Porównania
25.06
2017
1209

Zegarek z GPS dla dziecka – czy warto?

Niestety dane publikowane przez policję nie są zbyt optymistyczne. Co roku w Polsce ginie kilkanaście tysięcy osób. Spora część z nich to dzieci i młodzież. Ten problem wcale nie jest tak odległy, jak się wielu osobom wydaje. Dlatego też coraz większą popularnością cieszą się zegarki z GPS.

Czytaj więcej »
Wyjeżdżasz pod namiot? Nie zapomnij o tych akcesoriach
Poradnik
25.06
2017
1209

Wyjeżdżasz pod namiot? Nie zapomnij o tych akcesoriach

Spędzanie czasu na łonie natury to wspaniały pomysł zarówno dla par, grup przyjaciół czy rodzin z dziećmi. Obcowanie z naturą może fantastycznie wpływać na nasze samopoczucie, pozwala naładować baterie oraz zapewnia błogi odpoczynek od hałaśliwego miasta.

Czytaj więcej »
Termos obiadowy - sposób na domowy posiłek gdziekolwiek jesteś
Recenzje
25.06
2017
1209

Termos obiadowy - sposób na domowy posiłek gdziekolwiek jesteś

Termos obiadowy to sprzęt, który doskonale sprawdza się o każdej porze roku. Termos znany też pod nazwą "food jug" pozwala na spożycie ciepłego posiłku niezależnie od okoliczności. Wybór na rynku w tym zakresie jest coraz większy.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie