Blog - Najnowsze informacje o promocjach



22.07
2015
1209

Intermarche testuje beacony

Intermarche testuje beacony

Beacon to urządzenie, dzięki któremu można przyporządkować informacje cyfrowe dla fizycznych przedmiotów. Są małymi nadajnikami, które mogą komunikować się z naszymi smartfonami. Czy staną się przyszłością relacji między podmiotami handlowymi a klientami?

Kiedy przechodzimy w ich pobliżu, komunikują się z aplikacją w telefonie i wyświetlają nam potrzebną informację - o rabacie, nowościach, lokalizacji potrzebnego przedmiotu na półce itp. Stają się przewodnikami po muzealnej wystawie lub sklepowej ekspozycji, mobilnymi kelnerami itd. Posiadając spersonalizowane dane o kliencie i o jego lokalizacji, mogą zaproponować mu rozwiązania dopasowane do jego preferencji.

Beacony do emisji stałego sygnału wykorzystują nowoczesną technologię Bluetooth Low Energy. Co znamienne, zastosowanie tej technologii pozwala oszczędzać energię. Powoduje także, że beacon jest w stanie utrzymać się na małej baterii do roku czasu. Najnowsze urządzenia dają możliwość pobierania energii z fal elektromagnetycznych, przez co wymiana baterii nie jest konieczna. Sam beacon jest dość ograniczonym urządzeniem, bowiem nie pozwala na połączenie sie z Internetem lub innymi beaconami. Umożliwia rozpoznanie jedynie paru wskaźników. Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność beaconów, należy ściągnąć stosowne aplikacje, które poszerzą zakres działania tego urządzenia.

Siecią sklepów, która postanowiła przetestować nowoczesną technologię beaconów jest Intermarche. Testy beaconów trwają już kilka miesięcy w poznańskim sklepie sieci. Pokazują one, w jaki sposób i jakimi trasami przemieszczają się klienci po tym sklepie. Dzięki beaconom Intermarche dąży do trafniejszej identyfikacji klientów, którzy korzystają z usług sklepu. Technologia ta pozwala ponadto na dostosowanie oferty produktów i promocji do konkretnego klienta oraz jej personalizację. W rezultacie wykorzystanie beaconów pozwala konsumentom na otrzymywanie dopasowanej specjalnie do ich potrzeb propozycji produktowej. Jednocześnie równie ważnym, oprócz lepszego dopasowania produktów i promocji do klientów powodem, dla jakiego sieć sklepów Intermarche zdecydowała się na testy beaconów, jest potrzeba rozpoznania, kim jest klient Intermarche, czym się charakteryzuje, jaką wybiera trasę podczas zakupów w sklepie. Beacony posiadają olbrzymi potencjał sprzedażowy, a ich użycie umożliwia personalizację oferty handlowej dla każdego z konsumentów. Korzyść z wykorzystania Baconów w sklepach wydaje się być obopólna, dla sklepu i jego klienta.

 

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Jak zaplanować zakupy na Wielkanoc?
24.03
2017
1209

Jak zaplanować zakupy na Wielkanoc?

Święta Wielkanocne to wyjątkowy czas, który rok do roku wprowadza magiczną atmosferę do naszych domów. Niesie on jednak ze sobą wiele wydatków, szczególnie, jeśli nie zaplanujemy dobrze naszych przedświątecznych zakupów.

Czytaj więcej »
Jak przygotować auto na wiosnę?
21.03
2017
1209

Jak przygotować auto na wiosnę?

Nadchodzące ciepłe miesiące zapowiadają krótsze i dalsze podróże. W Polsce najczęściej będą się one odbywać przy użyciu samochodu. Większość z nas po zimie odświeża swój pojazd. Często jednak zapominamy o tym, że samo umycie zewnętrznych części nie wystarczy.

Czytaj więcej »
Nowa akcja promocyjna Lidla
20.03
2017
1209

Nowa akcja promocyjna Lidla

20 marca rusza nowa akcja promocyjna Lidla. Do zdobycia będzie książka przygotowana przez trzech ambasadorów marki: Karola Okrasy, Pawła Małeckiego oraz Darii Ładochy. „Rodzinna Kuchnia Lidla” będzie zawierała przepisy skierowane do najmłodszych klientów marki.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie