Blog - Najnowsze informacje o promocjach



22.07
2015
1209

Intermarche testuje beacony

Intermarche testuje beacony

Beacon to urządzenie, dzięki któremu można przyporządkować informacje cyfrowe dla fizycznych przedmiotów. Są małymi nadajnikami, które mogą komunikować się z naszymi smartfonami. Czy staną się przyszłością relacji między podmiotami handlowymi a klientami?

Kiedy przechodzimy w ich pobliżu, komunikują się z aplikacją w telefonie i wyświetlają nam potrzebną informację - o rabacie, nowościach, lokalizacji potrzebnego przedmiotu na półce itp. Stają się przewodnikami po muzealnej wystawie lub sklepowej ekspozycji, mobilnymi kelnerami itd. Posiadając spersonalizowane dane o kliencie i o jego lokalizacji, mogą zaproponować mu rozwiązania dopasowane do jego preferencji.

Beacony do emisji stałego sygnału wykorzystują nowoczesną technologię Bluetooth Low Energy. Co znamienne, zastosowanie tej technologii pozwala oszczędzać energię. Powoduje także, że beacon jest w stanie utrzymać się na małej baterii do roku czasu. Najnowsze urządzenia dają możliwość pobierania energii z fal elektromagnetycznych, przez co wymiana baterii nie jest konieczna. Sam beacon jest dość ograniczonym urządzeniem, bowiem nie pozwala na połączenie sie z Internetem lub innymi beaconami. Umożliwia rozpoznanie jedynie paru wskaźników. Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność beaconów, należy ściągnąć stosowne aplikacje, które poszerzą zakres działania tego urządzenia.

Siecią sklepów, która postanowiła przetestować nowoczesną technologię beaconów jest Intermarche. Testy beaconów trwają już kilka miesięcy w poznańskim sklepie sieci. Pokazują one, w jaki sposób i jakimi trasami przemieszczają się klienci po tym sklepie. Dzięki beaconom Intermarche dąży do trafniejszej identyfikacji klientów, którzy korzystają z usług sklepu. Technologia ta pozwala ponadto na dostosowanie oferty produktów i promocji do konkretnego klienta oraz jej personalizację. W rezultacie wykorzystanie beaconów pozwala konsumentom na otrzymywanie dopasowanej specjalnie do ich potrzeb propozycji produktowej. Jednocześnie równie ważnym, oprócz lepszego dopasowania produktów i promocji do klientów powodem, dla jakiego sieć sklepów Intermarche zdecydowała się na testy beaconów, jest potrzeba rozpoznania, kim jest klient Intermarche, czym się charakteryzuje, jaką wybiera trasę podczas zakupów w sklepie. Beacony posiadają olbrzymi potencjał sprzedażowy, a ich użycie umożliwia personalizację oferty handlowej dla każdego z konsumentów. Korzyść z wykorzystania Baconów w sklepach wydaje się być obopólna, dla sklepu i jego klienta.

 

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Prezent na ostatnią chwilę
18.01
2017
1209

Prezent na ostatnią chwilę

Co zrobić gdy zapomnieliśmy o ważnej dla nas uroczystości? Z godziny na godzinę jesteśmy coraz bliżej momentu kiedy musimy wręczyć bliskiej osobie prezent, a pomysłów w naszej głowie na sensowny podarunek jest jak na lekarstwo. Jesteśmy w kropce i za bardzo nie wiemy jak się z niej wydostać.

Czytaj więcej »
Jak wybrać odpowiedni telewizor?
13.01
2017
1209

Jak wybrać odpowiedni telewizor?

Dawno minęły już czasy kiedy telewizor był rarytasem, a oglądać telewizję chodziło się do sąsiada 3 piętra wyżej. Dla młodszych może to być duży poziom abstrakcji, ale nawet duże kineskopowe odbiorniki były kiedyś trudno dostępne oraz przede wszystkim drogie.

Czytaj więcej »
Wszędzie dobrze, ale z domu najlepiej
11.01
2017
1209

Wszędzie dobrze, ale z domu najlepiej

W dobie nieograniczonych możliwości dostępu do sieci przywykliśmy i bardzo polubiliśmy zakupy przez internet. Większość z nas na pewno miało do czynienia z tego typu transakcjami. Zamówienie obuwia, bluzy czy sprzętu elektronicznego przez internet z dostawa do domu nie stanowi dla nas większego problemu, a wiąże się z komfortem niewychodzenia z domowego zacisza.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie