Blog - Najnowsze informacje o promocjach



22.07
2015
1209

Intermarche testuje beacony

Intermarche testuje beacony

Beacon to urządzenie, dzięki któremu można przyporządkować informacje cyfrowe dla fizycznych przedmiotów. Są małymi nadajnikami, które mogą komunikować się z naszymi smartfonami. Czy staną się przyszłością relacji między podmiotami handlowymi a klientami?

Kiedy przechodzimy w ich pobliżu, komunikują się z aplikacją w telefonie i wyświetlają nam potrzebną informację - o rabacie, nowościach, lokalizacji potrzebnego przedmiotu na półce itp. Stają się przewodnikami po muzealnej wystawie lub sklepowej ekspozycji, mobilnymi kelnerami itd. Posiadając spersonalizowane dane o kliencie i o jego lokalizacji, mogą zaproponować mu rozwiązania dopasowane do jego preferencji.

Beacony do emisji stałego sygnału wykorzystują nowoczesną technologię Bluetooth Low Energy. Co znamienne, zastosowanie tej technologii pozwala oszczędzać energię. Powoduje także, że beacon jest w stanie utrzymać się na małej baterii do roku czasu. Najnowsze urządzenia dają możliwość pobierania energii z fal elektromagnetycznych, przez co wymiana baterii nie jest konieczna. Sam beacon jest dość ograniczonym urządzeniem, bowiem nie pozwala na połączenie sie z Internetem lub innymi beaconami. Umożliwia rozpoznanie jedynie paru wskaźników. Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność beaconów, należy ściągnąć stosowne aplikacje, które poszerzą zakres działania tego urządzenia.

Siecią sklepów, która postanowiła przetestować nowoczesną technologię beaconów jest Intermarche. Testy beaconów trwają już kilka miesięcy w poznańskim sklepie sieci. Pokazują one, w jaki sposób i jakimi trasami przemieszczają się klienci po tym sklepie. Dzięki beaconom Intermarche dąży do trafniejszej identyfikacji klientów, którzy korzystają z usług sklepu. Technologia ta pozwala ponadto na dostosowanie oferty produktów i promocji do konkretnego klienta oraz jej personalizację. W rezultacie wykorzystanie beaconów pozwala konsumentom na otrzymywanie dopasowanej specjalnie do ich potrzeb propozycji produktowej. Jednocześnie równie ważnym, oprócz lepszego dopasowania produktów i promocji do klientów powodem, dla jakiego sieć sklepów Intermarche zdecydowała się na testy beaconów, jest potrzeba rozpoznania, kim jest klient Intermarche, czym się charakteryzuje, jaką wybiera trasę podczas zakupów w sklepie. Beacony posiadają olbrzymi potencjał sprzedażowy, a ich użycie umożliwia personalizację oferty handlowej dla każdego z konsumentów. Korzyść z wykorzystania Baconów w sklepach wydaje się być obopólna, dla sklepu i jego klienta.

 

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Ile pączków można zjeść w Tłusty Czwartek?
23.02
2017
1209

Ile pączków można zjeść w Tłusty Czwartek?

Opinii na temat zdrowego limitu pączków w Tłusty Czwartek jest niemal tyle, ilu mamy w Polsce fanów tych regionalnych smakołyków.

Czytaj więcej »
Top 5 książkowych premier 2016 roku, które musisz przeczytać
20.02
2017
1209

Top 5 książkowych premier 2016 roku, które musisz przeczytać

Rok 2016 obfitował w wiele udanych premier literatury. Dla tych, którzy nie mieli czasu lub okazji zgłębić się w książkowe nowości ostatniego roku przygotowaliśmy krótkie zestawienie najlepszych propozycji dla miłośników książek.

Czytaj więcej »
Portfel Polaka - Czy potrafimy oszczędzać?
15.02
2017
1209

Portfel Polaka - Czy potrafimy oszczędzać?

Polacy to naród, który ma problem z oszczędzaniem. Trudno się temu dziwić, gdyż wielu z nas nie zarabia zbyt wiele, a co za tym idzie, stać nas wyłącznie na codzienne życie, a brakuje środków, które moglibyśmy odkładać. Jak zatem wygląda typowy portfel Polaka?

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie