Blog - Najnowsze informacje o promocjach


23.05
2012
1209

Nowy trend - zakupy spożywcze w Internecie

Nowy trend - zakupy spożywcze w Internecie

Handel z wieku na wiek zmienia swą postać. Niegdyś posługiwaliśmy się jedynie wymianą towarową – dziś kupno i sprzedaż artykułów przybrały bardziej zaawansowane formy. Ostatnimi czasy bardzo modne stało się kupowanie online, szczególnie sprzęt elektroniczny, książki, odzież, a nawet żywność. Można stwierdzić, że w dzisiejszych czasach internet jest o wiele bardziej wiarygodnym źródłem wiedzy na temat produktów niż tradycyjny sprzedawca.

Co ciekawego przygotowały dla nas ,,e-spożywczaki”?

W polskim internecie działa obecnie ponad 250 e-delikatesów, a do walki o klienta zaczynają po woli wchodzić także i większe sieci handlowe. Najpopularniejszymi sieciami handlowymi na rynku e-commerce są:

Auchandirect.pl – sprzedaż online możliwa jest na razie w Warszawie oraz  Piasecznie

Alma

Piotr i Paweł

A.pl

Bomi

E.Leclerc

 

Tuż po Euro 2012 ruszy także ,,e-Tesco”. Początkowo dostępne będzie dla mieszkańców Warszawy, czyli tam, gdzie populacja jest najliczniejsza. Tym, co będzie wyróżniać ten sklep spośród innych e-hipermarketów w Polsce, jest opcja „click & collect” czyli zakupy online z możliwością odbioru osobistego we wskazanym miejscu. Taka oferta zakupów dostępna jest już m.in. w Wielkiej Brytanii. Brzmi interesująco. Można by to żartobliwie nazwać Tesco Drive – nie płacimy za dowóz, a zapakowane produkty odbieramy w okienku. Dla większości z nas zakupy są kwestią dość męczącą, więc tu, po drodze z pracy, będzie można je odebrać bez konieczności stania w uciążliwych kolejkach.

 

 

Potencjał wzrostu e-zakupów na polskim rynku

E-klienci są dziś wyzwaniem dla wszystkich sieci handlowych. Idzie za tym przede wszystkim zysk, jaki może im przynieść sprzedaż online. Obecnie polski rynek e-commerce wyceniony jest na 50 mln zł z założeniem, że w 2014 roku jego wartość będzie dziewięciokrotnie większa. Wszystko ze względu na rosnący potencjał zakupów online. W porównaniu do innych krajów europejskich, Polacy wydają od 1,6 do 2,18 razy więcej na zakupy przez internet. Z tej opcji korzysta już ok. 25% internautów w kraju, a popularność wciąż rośnie.

 

 

Głównymi przyczynami są oczywiście wygoda oraz możliwość szybkiego porównania cen u konkurencji. Wystarczy jedynie „click on” – i kupione.  Światowymi liderami w tym handlu są obecnie Francja (49% udziału e-commerce w rynku), Kanada (46%), Wielka Brytania (44%)  i USA (44%). Polska pod względem światowej e-sprzedaży zajmuje 11. miejsce, za to pierwsze wśród krajów Europy Środkowowschodniej, co oznacza, że ok. 34% światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju (czyli o 10% więcej niż w roku ubiegłym). O czym to świadczy?  Mimo że sprzedaż online stanowi obecnie jedynie kilkuprocentowy zysk dla spożywczych sieci handlowych – rośnie on wciąż z roku na rok. Przykładem jest Bomi, która zanotowała zysk o  16% większy niż rok wcześniej.

Jakie korzyści?

Po pierwsze, nie trzeba stać w długiej kolejce, co zwykle bywa irytujące. Po drugie, nie ma problemu z zaparkowaniem samochodu na oblężonym parkingu. Po trzecie, możliwość porównania cen u konkurencji, po czwarte – oszczędność czasu dla zabieganych. Zalet można wymienić oczywiście jeszcze więcej, ale wiele produktów, szczególnie tych spożywczych, wolelibyśmy też zobaczyć, powąchać, dotknąć – nie zapominajmy, że zakupy online to opcja specjalnie dla wygodnickich i tych, którzy nie lubią tłumów. Wszystko to stworzono wyłącznie dla naszej wygody. Nie musimy czuć się skrępowani podczas oglądania produktów, a jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś więcej na ich temat, zawsze na bieżąco  można sprawdzić opinie klientów na blogach i porównywarkach cen.

 

 

Koszty zakupów

Okazuje się jednak, że nie można wymieniać samych zalet związanych z zakupami online. Ceny produktów w niektórych z nich bywają wyższe, niż w placówkach stacjonarnych. Tak jest np. z Auchan i E.Leclerc. Różnica między takimi samymi koszykami zakupów w sieci a w tradycyjnym sklepie to ok. 17-25 zł (nie biorąc pod uwagę kosztów dostarczenia).  Najkorzystniejsze e-zakupy póki co są możliwe w sklepach Piotr i Paweł oraz Alma – ceny dla opcji online są takie same, jak dla sprzedaży tradycyjnej. Internetowe zakupy spożywcze jak na razie ,,raczkują”, a koszty nieustannie się zmieniają, więc różnice w wycenie koszyków mogą wynosić nawet do kilku złotych w skali tygodnia.

Ciekawostka

W myśl rozwoju sprzedaży online przygotowane zostały nowe przepisy legislacyjne, chroniące prawa konsumentów w krajach Unii Europejskiej. Zmiany mają wejść w życie 13 czerwca 2014 roku. Dość istotną kwestią jest zmiana mówiąca o tym, że ,,sprzedawca musi od razu poinformować klienta o całkowitym koszcie nabycia produktu czy usługi, w tym o wszelkich opłatach dodatkowych i prowizjach”. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.

Kategorie: Poradnik
Tagi: ceny, internet, nowe technologie, zakupy, e-zakupy

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Wyprzedaże Back to School! Co kupić i gdzie kupić? Podpowiadamy!
Poradnik
05.09
2018
1209

Wyprzedaże Back to School! Co kupić i gdzie kupić? Podpowiadamy!

Początek września to czas kiedy w sklepach pojawiają się promocje back to school. To idealny moment by dokupić za stosunkowo niewielkie pieniądze wszystkie niezbędne artykuły szkolne, ale i nie tylko...

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę!  2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy
Polecamy
09.05
2018
1209

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę! 2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy

Promocje Rossmann cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego – sieć drogerii od kilku sezonów przeprowadza akcje konsumenckie, w czasie których można kupić kosmetyki znanych marek nawet o połowę taniej. Tym razem Rossmann promocjami świętuje 25 lat swojej obecności w Polsce. Pierwsza drogeria powstała bowiem w 1993 roku w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie