Blog - Najnowsze informacje o promocjach


23.05
2012
1209

Nowy trend - zakupy spożywcze w Internecie

Nowy trend - zakupy spożywcze w Internecie

Handel z wieku na wiek zmienia swą postać. Niegdyś posługiwaliśmy się jedynie wymianą towarową – dziś kupno i sprzedaż artykułów przybrały bardziej zaawansowane formy. Ostatnimi czasy bardzo modne stało się kupowanie online, szczególnie sprzęt elektroniczny, książki, odzież, a nawet żywność. Można stwierdzić, że w dzisiejszych czasach internet jest o wiele bardziej wiarygodnym źródłem wiedzy na temat produktów niż tradycyjny sprzedawca.

Co ciekawego przygotowały dla nas ,,e-spożywczaki”?

W polskim internecie działa obecnie ponad 250 e-delikatesów, a do walki o klienta zaczynają po woli wchodzić także i większe sieci handlowe. Najpopularniejszymi sieciami handlowymi na rynku e-commerce są:

Auchandirect.pl – sprzedaż online możliwa jest na razie w Warszawie oraz  Piasecznie

Alma

Piotr i Paweł

A.pl

Bomi

E.Leclerc

 

Tuż po Euro 2012 ruszy także ,,e-Tesco”. Początkowo dostępne będzie dla mieszkańców Warszawy, czyli tam, gdzie populacja jest najliczniejsza. Tym, co będzie wyróżniać ten sklep spośród innych e-hipermarketów w Polsce, jest opcja „click & collect” czyli zakupy online z możliwością odbioru osobistego we wskazanym miejscu. Taka oferta zakupów dostępna jest już m.in. w Wielkiej Brytanii. Brzmi interesująco. Można by to żartobliwie nazwać Tesco Drive – nie płacimy za dowóz, a zapakowane produkty odbieramy w okienku. Dla większości z nas zakupy są kwestią dość męczącą, więc tu, po drodze z pracy, będzie można je odebrać bez konieczności stania w uciążliwych kolejkach.

 

 

Potencjał wzrostu e-zakupów na polskim rynku

E-klienci są dziś wyzwaniem dla wszystkich sieci handlowych. Idzie za tym przede wszystkim zysk, jaki może im przynieść sprzedaż online. Obecnie polski rynek e-commerce wyceniony jest na 50 mln zł z założeniem, że w 2014 roku jego wartość będzie dziewięciokrotnie większa. Wszystko ze względu na rosnący potencjał zakupów online. W porównaniu do innych krajów europejskich, Polacy wydają od 1,6 do 2,18 razy więcej na zakupy przez internet. Z tej opcji korzysta już ok. 25% internautów w kraju, a popularność wciąż rośnie.

 

 

Głównymi przyczynami są oczywiście wygoda oraz możliwość szybkiego porównania cen u konkurencji. Wystarczy jedynie „click on” – i kupione.  Światowymi liderami w tym handlu są obecnie Francja (49% udziału e-commerce w rynku), Kanada (46%), Wielka Brytania (44%)  i USA (44%). Polska pod względem światowej e-sprzedaży zajmuje 11. miejsce, za to pierwsze wśród krajów Europy Środkowowschodniej, co oznacza, że ok. 34% światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju (czyli o 10% więcej niż w roku ubiegłym). O czym to świadczy?  Mimo że sprzedaż online stanowi obecnie jedynie kilkuprocentowy zysk dla spożywczych sieci handlowych – rośnie on wciąż z roku na rok. Przykładem jest Bomi, która zanotowała zysk o  16% większy niż rok wcześniej.

Jakie korzyści?

Po pierwsze, nie trzeba stać w długiej kolejce, co zwykle bywa irytujące. Po drugie, nie ma problemu z zaparkowaniem samochodu na oblężonym parkingu. Po trzecie, możliwość porównania cen u konkurencji, po czwarte – oszczędność czasu dla zabieganych. Zalet można wymienić oczywiście jeszcze więcej, ale wiele produktów, szczególnie tych spożywczych, wolelibyśmy też zobaczyć, powąchać, dotknąć – nie zapominajmy, że zakupy online to opcja specjalnie dla wygodnickich i tych, którzy nie lubią tłumów. Wszystko to stworzono wyłącznie dla naszej wygody. Nie musimy czuć się skrępowani podczas oglądania produktów, a jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś więcej na ich temat, zawsze na bieżąco  można sprawdzić opinie klientów na blogach i porównywarkach cen.

 

 

Koszty zakupów

Okazuje się jednak, że nie można wymieniać samych zalet związanych z zakupami online. Ceny produktów w niektórych z nich bywają wyższe, niż w placówkach stacjonarnych. Tak jest np. z Auchan i E.Leclerc. Różnica między takimi samymi koszykami zakupów w sieci a w tradycyjnym sklepie to ok. 17-25 zł (nie biorąc pod uwagę kosztów dostarczenia).  Najkorzystniejsze e-zakupy póki co są możliwe w sklepach Piotr i Paweł oraz Alma – ceny dla opcji online są takie same, jak dla sprzedaży tradycyjnej. Internetowe zakupy spożywcze jak na razie ,,raczkują”, a koszty nieustannie się zmieniają, więc różnice w wycenie koszyków mogą wynosić nawet do kilku złotych w skali tygodnia.

Ciekawostka

W myśl rozwoju sprzedaży online przygotowane zostały nowe przepisy legislacyjne, chroniące prawa konsumentów w krajach Unii Europejskiej. Zmiany mają wejść w życie 13 czerwca 2014 roku. Dość istotną kwestią jest zmiana mówiąca o tym, że ,,sprzedawca musi od razu poinformować klienta o całkowitym koszcie nabycia produktu czy usługi, w tym o wszelkich opłatach dodatkowych i prowizjach”. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.

Kategorie: Poradnik
Tagi: ceny, internet, nowe technologie, zakupy, e-zakupy

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

10 pomysłów na prezent, które rozbudzą kreatywność Twojego dziecka
Poradnik
27.11
2018
1209

10 pomysłów na prezent, które rozbudzą kreatywność Twojego dziecka

Nieustanny rozwój społeczeństwa powoduje, że rozpadowi ulegają wszelkie stereotypy dotyczące wychowania dziecka. Niegdyś, dla rodzica dziecięca wyobraźnia miała drugorzędne znaczenie. Dzisiaj zgodnie stwierdzamy, że wyobraźnia stanowi integralną część naszego życia, a zadaniem dorosłych jest stymulowanie jej od najmłodszych lat...

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Black Friday 2018 [LISTA SKLEPÓW]
Polecamy
23.11
2018
1209

Black Friday 2018 [LISTA SKLEPÓW]

Jesień to czas kiedy wielu klientów zaczyna poszukiwać korzystnych promocji i rabatów na różnorodne produkty. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się akcja Black Friday. W tym roku szalony piątek przypada na 23 listopada. Tego dnia z pewnością warto wybrać się na udane zakupy.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie