Blog - Najnowsze informacje o promocjach


26.08
2013
1209

Marki własne - z czym to się je?

Marki własne - z czym to się je?

Często słyszy się o markach własnych; o tym, że są tańsze, a jakością wcale nie odbiegają od "uznanych" odpowiedników. Ale... właściwie czym są marki własne?

Marka własna dystrybuuje produkty lub usługi wytwarzane przez własne przedsiębiorstwo. Strategię marki własnej stosuje się w wielu różnych gałęziach przemysłu, m.in. w przemyśle żywieniowym oraz kosmetycznym. Przedmioty oferowane klientom pod markami własnymi bardzo często wytwarzane są na zamówienie dużych sieci handlowych, są tańszymi odpowiednikami dobrze znanych nam produktów. Powszechnie wiadomo, że wysoka cena nie zawsze gwarantuje klientowi wysoką jakość, czemu by więc nie spróbować marek własnych ?

Początkowo marka własna została wprowadzona na rynek konsumencki pod hasłem taniego produktu.

Tańsze odpowiedniki nie wymagają reklamy i organizacji kanałów produkcji, jednocześnie nie odbiegają jakościowo od swoich markowych odpowiedników. Bardzo często różnią się jedynie opakowaniem.

W ciągu ostatnich lat znacznie wzrosła sprzedaż produktów pod marką własną. Prawdopodobnie niw wszyscy klienci znają przykłady stosowania marki własnej w Polsce. Przykładowo Magnetic – jest to marka własna sklepu Biedronka, która pod tą nazwą sprzedaje wyroby firmy Wawel oraz Jutrzenka lub pod nazwą Melly soki firmy Hortex.

Narodziny smart shoppingu

W ten sposób narodził się tak zwany smart shopping. Jest to tendencja do inwestowania własnego czasu w poszukiwanie informacji o promocjach, porównywania cen różnych produktów oraz oszczędzania pieniędzy. Kupowanie produktów marek własnych wpisuje się w strategię „smart shoppingu", jest powodem do dumy: „kupuję marki własne", „świadomie wybieram produkty", „jestem smart, bo nie przepłacam".

Konkurencja na rynku detalicznym jest niesamowicie duża, dzięki czemu marki własne umacniają swoją pozycję. Supermarkety, hipermarkety, wprowadzają do swojej oferty tego typu produkty, co skutkuje wzmocnieniem wizerunku sieci oraz budowaniu lojalności konsumenta.

Niektóre marki generowane przez sieci sklepów są tak dobre jakościowo, że zaskarbiają sobie sympatię klientów, dzięki czemu klient kupuje już tylko taki odpowiednich, zaoszczędza oraz jest zadowolony z zakupu. W tym przypadku można podać przykład marki Isana w Rossmanie. Konsumeci wypowiadają się na jej temat w samym superlatywach.

 

Kategorie: Poradnik
Tagi: zakupy, ciekawostki, informacje, promocyjni

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę!  2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy
Polecamy
09.05
2018
1209

Nowa promocja Rossmann - Zadbaj o swoją cerę! 2+2 na produkty do pielęgnacji twarzy

Promocje Rossmann cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego – sieć drogerii od kilku sezonów przeprowadza akcje konsumenckie, w czasie których można kupić kosmetyki znanych marek nawet o połowę taniej. Tym razem Rossmann promocjami świętuje 25 lat swojej obecności w Polsce. Pierwsza drogeria powstała bowiem w 1993 roku w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej.

Czytaj więcej »
Dieta przemienna - najważniejsze zasady
Poradnik
17.02
2018
1209

Dieta przemienna - najważniejsze zasady

Jeśli głodówka jest rozumiana jako sposób na oczyszczenie organizmu, nie można nie zgodzić się z tym, że ma ona ogromną wartość. Ta sama głodówka nigdy jednak nie jest zalecana jako sposób n to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta znana też jako dieta 50/50 nie należy więc do tych, które mają szczególnie wielu zwolenników. Okazuje się jednak, że jej pozytywny wpływ na organizm jest coraz częściej potwierdzany, nic więc dziwnego, że osoby odchudzające szukają informacji na jej temat.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie