Blog - Najnowsze informacje o promocjach


25.01
2013
1209

"Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy"

"Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy"

Wyprzedażowy szał zakupowy nadal trwa, a my z coraz większą łatwością sięgamy po kartę płatniczą… Hasła, takie jak promocja, wyprzedaż, wielka obniżka cen powodują, że pędzimy do sklepów i kupujemy rzeczy, które nie są potrzebne. Trudno się powstrzymać przed kolejnym nieplanowanym zakupem? Może wpadliśmy w pułapkę zakupoholizmu?

Marilyn Monroe twierdziła, że „Pieniądze szczęścia nie dają – dopiero zakupy”. Tez tak uważacie? W sumie trafiła w sedno sprawy. Przecież nie ma nic złego w robieniu zakupów, ale z umiarem!

Pojęcie zakupoholizm, czyli uzależnienie od zakupów, pojawiło się stosunkowo niedawno na określenie sytuacji, w której osoba kompulsywnie, czyli nie kontrolując się - dokonuje zakupów. Tutaj istotną rolę odgrywa sam akt dokonania zakupu. Po co ludzie robią zakupy? Zazwyczaj usprawiedliwienia brzmią: dla zredukowania napięcia, poprawienia stanu emocjonalnego, czy podniesienia własnej samooceny. Bardzo zgubne myślenie.

Ile włożysz do koszyka w 150 sekund? Brzmi intrygująco, nieprawdaż? Taki konkurs zorganizował niemiecki Saturn. Szczęśliwiec, który został wybrany na facebooku miał szansę dokonać nieograniczonych co do wielkości darmowych zakupów, ale w przeciągu 150 sekund! Nietypową  promocję „All You can schlepp” sieć reklamowała na portalu społecznościowym, zastanawiając się, co wybierze wybraniec losu. W efekcie w dwie minuty i 30 sekund udało mu się wrzucić do koszyka dwa telewizory, dwa odtwarzacze blu-ray, ultrabooka, smartfony, macbooki Apple i lodówkę, czyli sprzęt za blisko 30 tys. Euro!

Tak owocne „zgarnianie” produktów było uwarunkowane odpowiednim przygotowaniem klienta do zadania. Pan Sebastian miał jasno sprecyzowany cel, wiedział od pierwszej sekundy czego chce i gdzie musi biec. A oto film z akcji udostępniony przez Saturn:

Reasumując owa akcja promocyjna przyniosła dla Saturna ogromne profity, pomimo, że  zostały dokonane darmowe zakupy za kolosalną kwotę. Marka pokazała się szerokiej publiczności jako kreatywna, prężna, z poczuciem humoru, jak również rzucająca wyzwania. Zapewne żałujecie, że w Polsce taki konkurs nie był zorganizowany. Zainteresowanie na pewno byłoby ogromne.

Medialność sieci, a Twoje decyzje zakupowe Powyższe rozważania, świadczą o tym jak ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe ma obecność w mediach poszczególnych sieci. Niewątpliwie owe działania oddziałują na wizerunek marki, jak również wielkości sprzedażowe. Strategie marketingowe polskich sieci, a w szczególności nacisk na promocję jest bardzo zróżnicowany. Z badań przeprowadzonych przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w grudniu 2012 roku najlepszy wynik pod tym aspektem osiągnęło Tesco. Na drugim miejscu uplasowała się Biedronka, a następnie Lidl.Powyższy wykres obrazujący popularność poszczególnych sieci handlowych w mediach świadczy o rewelacyjnych wynikach, np. Tesco, które pojawiało się w przekazach medialnych niemal kilkaset razy dziennie, w tym kilkanaście razy dziennie w prasie. Należy dodać, iż owe liczby nie obejmują przekazów sponsorowanych czy reklam, jedynie niekomercyjne artykuły prasowe, w których pojawiła się wzmianka o firmie, a także publikacje z portali internetowych i dyskusje internautów.

Natomiast jeśli chodzi o korelację popularności w mediach z wydatkami przeznaczonymi na działania promocyjne wyniki również są zaskakujące. Tesco było siecią najczęściej pojawiającą się w prasie i w dyskusjach internautów, pomimo przeciętnych nakładów reklamowych. Pod względem poniesionych wydatków na inwestycję pierwsze miejsce zajął Lidl. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka, natomiast trzecie należy do Tesco.

 

 

 

 

 

Medialność sieci sklepów z elektroniką Nawiązując do filmu, który został umieszczony warto również wspomnieć o poziomie medialności sieci sklepów elektronicznych. Najpopularniejszą w mediach siecią z elektroniką oczywiście jest Saturn, następnie  Media Markt oraz Komputronik.

Powyższy wykres również świadczy o tym, że jednak poniesione nakłady na promocje nie zawsze idą w parze z popularnością w mediach. Doskonałym przykładem jest RTV Euro AGD, który mimo największej liczby przekazów reklamowych i największych kosztów poniesionych w związku z promocją, znalazł się dopiero na piątym miejscu pod względem medialnej popularności.

Reasumując, media zdecydowanie mają wpływ na nasze decyzje zakupowe. A więc jaka jest recepta od Promocyjnych, aby nie stać się „niewolnikiem centrów handlowych”? Zakupy powinniśmy robić zgodnie z planem i w większości przypadkach kierować się zdrowym rozsądkiem. Pamiętajmy, aby „nie przeholować”.

 

 

 

 

 

Powyższe dane zostały zaczerpnięte z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37225&utm_source=FreshMail&utm_medium=email&utm_campaign=fm_130118-inspiracje

Aby być na bieżąco ze wszystkimi promocjami, zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera. Informacje o najlepszych ofertach będą przychodzić bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową!

Kategorie: Poradnik
Tagi: pieniądze, promocje, wyprzedaże, zakupy

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Laptop 2w1, myjka parowa i odkurzacz bezworkowy - Okazje tygodnia w Biedronce
Polecamy
20.09
2018
1209

Laptop 2w1, myjka parowa i odkurzacz bezworkowy - Okazje tygodnia w Biedronce

Sieć sklepów Biedronka regularnie zaskakuje swoich klientów ciekawymi okazjami. I tak stało się tym razem... W "zielonej" gazetce obowiązującej od 19.09 do 30.09.2018 roku możemy znaleźć niezwykle ciekawe promocje które znacznie ułatwią nam codzienne życie. Na jakie "Okazje Tygodnia" możemy liczyć?

Czytaj więcej »
Wyprzedaże Back to School! Co kupić i gdzie kupić? Podpowiadamy!
Poradnik
05.09
2018
1209

Wyprzedaże Back to School! Co kupić i gdzie kupić? Podpowiadamy!

Początek września to czas kiedy w sklepach pojawiają się promocje back to school. To idealny moment by dokupić za stosunkowo niewielkie pieniądze wszystkie niezbędne artykuły szkolne, ale i nie tylko...

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie