Blog - Najnowsze informacje o promocjach


25.01
2013
1209

"Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy"

"Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy"

Wyprzedażowy szał zakupowy nadal trwa, a my z coraz większą łatwością sięgamy po kartę płatniczą… Hasła, takie jak promocja, wyprzedaż, wielka obniżka cen powodują, że pędzimy do sklepów i kupujemy rzeczy, które nie są potrzebne. Trudno się powstrzymać przed kolejnym nieplanowanym zakupem? Może wpadliśmy w pułapkę zakupoholizmu?

Marilyn Monroe twierdziła, że „Pieniądze szczęścia nie dają – dopiero zakupy”. Tez tak uważacie? W sumie trafiła w sedno sprawy. Przecież nie ma nic złego w robieniu zakupów, ale z umiarem!

Pojęcie zakupoholizm, czyli uzależnienie od zakupów, pojawiło się stosunkowo niedawno na określenie sytuacji, w której osoba kompulsywnie, czyli nie kontrolując się - dokonuje zakupów. Tutaj istotną rolę odgrywa sam akt dokonania zakupu. Po co ludzie robią zakupy? Zazwyczaj usprawiedliwienia brzmią: dla zredukowania napięcia, poprawienia stanu emocjonalnego, czy podniesienia własnej samooceny. Bardzo zgubne myślenie.

Ile włożysz do koszyka w 150 sekund? Brzmi intrygująco, nieprawdaż? Taki konkurs zorganizował niemiecki Saturn. Szczęśliwiec, który został wybrany na facebooku miał szansę dokonać nieograniczonych co do wielkości darmowych zakupów, ale w przeciągu 150 sekund! Nietypową  promocję „All You can schlepp” sieć reklamowała na portalu społecznościowym, zastanawiając się, co wybierze wybraniec losu. W efekcie w dwie minuty i 30 sekund udało mu się wrzucić do koszyka dwa telewizory, dwa odtwarzacze blu-ray, ultrabooka, smartfony, macbooki Apple i lodówkę, czyli sprzęt za blisko 30 tys. Euro!

Tak owocne „zgarnianie” produktów było uwarunkowane odpowiednim przygotowaniem klienta do zadania. Pan Sebastian miał jasno sprecyzowany cel, wiedział od pierwszej sekundy czego chce i gdzie musi biec. A oto film z akcji udostępniony przez Saturn:

Reasumując owa akcja promocyjna przyniosła dla Saturna ogromne profity, pomimo, że  zostały dokonane darmowe zakupy za kolosalną kwotę. Marka pokazała się szerokiej publiczności jako kreatywna, prężna, z poczuciem humoru, jak również rzucająca wyzwania. Zapewne żałujecie, że w Polsce taki konkurs nie był zorganizowany. Zainteresowanie na pewno byłoby ogromne.

Medialność sieci, a Twoje decyzje zakupowe Powyższe rozważania, świadczą o tym jak ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe ma obecność w mediach poszczególnych sieci. Niewątpliwie owe działania oddziałują na wizerunek marki, jak również wielkości sprzedażowe. Strategie marketingowe polskich sieci, a w szczególności nacisk na promocję jest bardzo zróżnicowany. Z badań przeprowadzonych przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w grudniu 2012 roku najlepszy wynik pod tym aspektem osiągnęło Tesco. Na drugim miejscu uplasowała się Biedronka, a następnie Lidl.Powyższy wykres obrazujący popularność poszczególnych sieci handlowych w mediach świadczy o rewelacyjnych wynikach, np. Tesco, które pojawiało się w przekazach medialnych niemal kilkaset razy dziennie, w tym kilkanaście razy dziennie w prasie. Należy dodać, iż owe liczby nie obejmują przekazów sponsorowanych czy reklam, jedynie niekomercyjne artykuły prasowe, w których pojawiła się wzmianka o firmie, a także publikacje z portali internetowych i dyskusje internautów.

Natomiast jeśli chodzi o korelację popularności w mediach z wydatkami przeznaczonymi na działania promocyjne wyniki również są zaskakujące. Tesco było siecią najczęściej pojawiającą się w prasie i w dyskusjach internautów, pomimo przeciętnych nakładów reklamowych. Pod względem poniesionych wydatków na inwestycję pierwsze miejsce zajął Lidl. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka, natomiast trzecie należy do Tesco.

 

 

 

 

 

Medialność sieci sklepów z elektroniką Nawiązując do filmu, który został umieszczony warto również wspomnieć o poziomie medialności sieci sklepów elektronicznych. Najpopularniejszą w mediach siecią z elektroniką oczywiście jest Saturn, następnie  Media Markt oraz Komputronik.

Powyższy wykres również świadczy o tym, że jednak poniesione nakłady na promocje nie zawsze idą w parze z popularnością w mediach. Doskonałym przykładem jest RTV Euro AGD, który mimo największej liczby przekazów reklamowych i największych kosztów poniesionych w związku z promocją, znalazł się dopiero na piątym miejscu pod względem medialnej popularności.

Reasumując, media zdecydowanie mają wpływ na nasze decyzje zakupowe. A więc jaka jest recepta od Promocyjnych, aby nie stać się „niewolnikiem centrów handlowych”? Zakupy powinniśmy robić zgodnie z planem i w większości przypadkach kierować się zdrowym rozsądkiem. Pamiętajmy, aby „nie przeholować”.

 

 

 

 

 

Powyższe dane zostały zaczerpnięte z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37225&utm_source=FreshMail&utm_medium=email&utm_campaign=fm_130118-inspiracje

Aby być na bieżąco ze wszystkimi promocjami, zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera. Informacje o najlepszych ofertach będą przychodzić bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową!

Kategorie: Poradnik
Tagi: pieniądze, promocje, wyprzedaże, zakupy

Obserwuj nas

Komentarze


comments powered byDisqus

Więcej wpisów z bloga

Dieta przemienna - najważniejsze zasady
Poradnik
17.02
2018
1209

Dieta przemienna - najważniejsze zasady

Jeśli głodówka jest rozumiana jako sposób na oczyszczenie organizmu, nie można nie zgodzić się z tym, że ma ona ogromną wartość. Ta sama głodówka nigdy jednak nie jest zalecana jako sposób n to, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Dieta znana też jako dieta 50/50 nie należy więc do tych, które mają szczególnie wielu zwolenników. Okazuje się jednak, że jej pozytywny wpływ na organizm jest coraz częściej potwierdzany, nic więc dziwnego, że osoby odchudzające szukają informacji na jej temat.

Czytaj więcej »
Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?
Poradnik
16.02
2018
1209

Dieta bez węglowodanowa – na czym polega ?

Bądźmy szczerzy - całkowicie wyeliminować węglowodanów z diety się nie da. Jest to niewykonalne, niezdrowe i niemądre. Węglowodany są niezbędne w zdrowym jadłospisie, gdyż organizm uzyskuje z nich energię, a także błonnik pokarmowy.

Czytaj więcej »

Zobacz wszystkie