Sieci i Sklepy

 

SIECI I SKLEPY

 

Serwis Promocyjni.pl konsekwentnie gromadzi w swojej bazie danych największe polskie sieci sklepów, aby ułatwić użytkownikom Internetu dotarcie do najkorzystniejszych aktualnych promocji. Jednocześnie znajdziecie u nas kupony uprawniające do nabycia gratisów oraz zniżek także w prywatnych placówkach czy sklepach internetowych. Wiele mniejszych sklepów decyduje się na przynależność do danej sieci lub franczyzę, ponieważ podczepienie pod większego oraz bardziej zabezpieczonego finansowo partnera niesie ze sobą wiele korzyści. Znacznie obniżają się ponoszone koszta marketingowe, a sklepy mają zaplecze w postaci dużych magazynów, co umożliwia stały dostęp do towaru. Przede wszystkim sieć handlowa zrzeszająca wiele sklepów inwestuje w promocję we wszystkich dostępnych mediach: radiu, telewizji, wydaniach papierowych, internecie. Przychód największych 250 sieci handlowych na świecie wyniósł w 2014 roku 4,3 biliona dolarów. Do największych detalistów na świecie należą chociażby Carrefour oraz Walmart. Działania handlowe pod egidą sieci są bardziej ujednolicone, dzięki czemu klienci mogą liczyć na lepiej zorganizowaną obsługę oraz jakość usług na wysokim poziomie. Pracownicy sieci handlowych przechodzą szkolenia z technik sprzedaży, zaś przestrzeń takich placówek jest starannie zaplanowana. W rankingach coraz częściej uwzględnia się e-detalistów stosujących różnorodne kanały sprzedaży. Już nie tylko bezpośredni kontakt z towarem i promocje są czynnikiem nęcącym klientów – teraz także możliwość porównania cen z konkurencyjnymi czy dostawa towaru do domu decydują o konsumenckich wyborach. Warto zaznaczyć, że detaliści chętnie rozwijają się, inwestując w rynki Bliskiego Wschodu, Europy Środkowej oraz Ameryki Południowej, ponieważ nowe rynki są źródłem ich przychodów. Polski, dynamicznie rozwijający się rynek stanowi cel ekspansji dużych sieci handlowych, a w 2013 roku znalazł się w pierwszej piątce krajów przyciągających największą ilość inwestorów. Do największych hipermarketów, marketów budowlanych, delikatesów, dyskontów i spółek odzieżowych w Polsce należą sieci handlowe w poszczególnych grupach, takie jak: Ikea, Castorama, LPP S.A., Auchan, Tesco, Biedronka, Media Markt oraz Alma.

 

Największe sieci handlowe

 

IKEA - Marka istnieje od 1943 roku, została założona przez Ingvara Kamprada. Obecnie Ikea współpracuje z ponad 60 polskimi producentami mebli. Polska tuż po Chinach, jest najważniejszym producentem mebli dostępnych w sklepach Ikea na całym świecie.

CASTORAMA - Początki Castoramy sięgają 1969 roku, wtedy to Christian Dubois założył pierwszy we Francji sklep wielkopowierzchniowy przeznaczony dla majsterkowiczów. W Polsce pierwszy market tej sieci został otwarty przy ulicy Popularnej w Warszawie ponad 20 lat temu. Castorama niewątpliwie jest liderem w branży hipermarketów budowlanych - świadczą o tym przybywające co roku nowe sklepy.

LPP. S.A. - LPP jest liderem przemysłu odzieżowego na rynku środkowoeuropejskim. W skład marki wchodzą takie sklepy jak: Reserved, CroppTown, Reserved Kids, House, Mohito oraz Sinsay. Sztandarowa marka Reserved istnieje od 1999 roku, Sklepy zlokalizowane są zarówno w całej Polsce jak i poza granicami. LPP S.A. dostarcza na rynek szeroki asortyment odzieży reprezentującej najnowsze tendencje w modzie światowej wyrażonej w charakterze każdej z marek należących do LPP S.A.

AUCHAN - Sieć Auchan istnieje na świecie od ponad 50 lat. Pierwszy hipermarket otworzył Gerard Mulliez w 1961 roku, we francuskiej miejscowości Roubaix. Nazwa marketu pochodzi od dzielnicy, w której powstał pierwszy sklep. W Polsce marka pojawiła się w 1996 roku. Obecnie pod szyldem Auchan działa blisko 30 hipermarketów. Do grupy należy również popularny sklep Decathlon.

TESCO - Tesco założył na początku XX wieku w Londynie kupiec żydowskiego pochodzenia, syn polskiego emigranta – Jack Cohen. Początkowo zajmował się sprzedażą żywności na targach w londyńskim East Endzie. Pierwsze sklepy Tesco pojawiły się w 1924 roku, w wyniku zakupu dużego ładunku herbaty od przedsiębiorstwa T.E.Stockwell, kupiec oznaczył opakowania używając 3 pierwszych liter dostawcy i dołożył dwie litery swojego nazwiska, tak powstała nazwa TESCO. W Polsce sieć liczy około 450 sklepów.

BIEDRONKA - Polska dla portugalskiej firmy Jeronimo Martins jest najważniejszym rynkiem. Historia firmy zaczęła się już 1792 roku, wtedy Galisyjczyk Jeronimo Martins otworzył pierwszy sklep w lizbońskiej dzielnicy Chiado. W przeciągu jednego wieku sklep został jedynym dostawcą produktów dla dworu królewskiego oraz ambasad znajdujących się w portugalskiej dzielnicy. W naszym kraju firma działa od 1995 roku. Oprócz sklepów Biedronka do sieci należą również drogerie Hebe.

MEDIA MARKT - Firma należy do niemieckiego koncernu Metro Group, do którego należą takie sieci sklepów jak: Saturn, Makro, Real, oraz galerie handlowe M1. Sieć została założona przez trzech bawarskich inwestorów pod koniec lat 70 XX wieku. Pierwszy market został otworzony w Monachium. W Polsce sieć liczy około 47 sklepów oferujących bardzo szeroki wybór produktów RTV i AGD w przystępnych cenach.