Jula – Wrocław

(3.65)
liczba ocen: 147

Gazetki promocyjne Jula

Więcej o Jula

Jula to rodzinna firma wywodząca się ze Szwecji, która specjalizuje się w produktach skierowanych zarówno do fachowców, jak i majsterkowiczów-amatorów. Zanim marka osiągnęła status międzynarodowy, ograniczała się do sprzedaży wysyłkowej w rodzinnej miejscowości założycieli Jultrop (od której nota bene pochodzi nazwa przedsiębiorstwa). Sprytne małżeństwo Larsa-Gorana i Irene Blank postanowiło wykorzystać kryzys olejowy i jednocześnie kontynuować rodzinną tradycję. W tym celu w 1979 roku otworzyli wspólnymi siłami firmę Jula Industri AB produkującą łuparki do drewna – narzędzie niezbędne do eksploatacji samochodów na gaz drzewny. Podobną produkcją zajmował się dziadek Larsa-Gorana, Otto w czasie II Wojny Światowej. Popyt – jak można się domyślać – wzrastał lawinowo w czasie kryzysu, co więcej, klienci zgłaszali się też po części zamienne i niejako w ten sposób wymusili poszerzenie oferty i otwarcie sprzedaży wysyłkowej. Wkrótce zatrudniająca ledwie 10 pracowników Jula rozpoczęła sprzedaż spawarek, tokarek, sprężarek – urządzeń wykorzystywanych w leśnictwie i rolnictwie. Powstał też wtedy pierwszy katalog rozsyłany do klientów. Poprzez bezpośrednie zakupy u producentów małżeństwo Blank starało się utrzymać ceny na jak najniższym poziomie. Wkrótce marka Jula zaistniała w świadomości międzynarodowej za sprawą obecności na światowych targach narzędziowych. W związku z tym sprzedaż wysyłkowa tak się rozrosła, że zdecydowano się wydzielić z firmy spółkę zajmująca się wyłącznie sprzedażą wysyłkową – Jula Postorder AB. Zainteresowanie klientów było tak duże, że zaczęli oni przyjeżdżać do siedziby głównej firmy, w której także mieściła się produkcja. W związku z tym w 1985 roku otwarto pierwszy market w miejscowości Skara. W latach ’90 zatrudnienie firmy wynosiło 50 pracowników przy obrocie sięgającym 100 milionów koron szwedzkich. Ilość sklepów zaczęła powoli i konsekwentnie rozrastać się w sieć. Od lat dwutysięcznych Jula przestała zadowalać się marketami i rozpoczęła rozwój multimarketów. W 2008 roku marka rozpoczęła ekspansję międzynarodową. Jej pierwszym celem była Norwegia. Kolejnym – Polska. Marka Jula pojawiła się na naszym rynku w 2011 roku. Do tej pory otwarto 11 sklepów Jula w Polsce – na warszawskim Targówkum, w Jankach, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Szczecinie. Jula dba o środowisko naturalne i wdraża kilka koncepcji CSR; m. in. wszystkie transporty od dostawców są dokonywane z uwzględnieniem „slow shipping”, tj. z redukcją zużycia paliwa uzyskaną dzięki zmniejszeniu szybkości statku. Zrównoważony rozwój jest dla Juli sprawą priorytetową. Podstawowym dokumentem pomagającym utrzymać odpowiednie standardy jest kodeks postępowania Jula. To, czy jest stosowany pomagają zweryfikować regularne kontrole. Asortyment Juli podzielony jest na 8 kategorii: narzędzia i maszyny, artykuły budowlane i farby, elektryka i oświetlenie, odzież i artykuły BHP, ogród, wypoczynek, części i akcesoria samochodowe, gospodarstwo domowe. Jula prowadzi również od 2011 program lojalnościowy, który jest jednym z największych z tego typu programów w Skandynawii. Aby klienci Juli byli na bieżąco z asortymentem, nowościami i promocjami, od 1999 r. wydaje gazetkę reklamową, która jest jednym z najważniejszych narzędzi promocyjnych Juli. Dostępna jest ona także online.

Komentarze


comments powered by Disqus